@ Roskilde 2008 - part 8

*pust*

Så, nu har vi varit och sett Jay-Z precis. En del fylla var det också på oss, så ett spontant vykorts-ninja-krig utbröt, först och främst mellan mig och Patrik, men sedan med spontana kombatanter (dansk tror jag). Det stod en hel del flickor vid vykortsståndet och räckte oss buntar med vykort så fort vi kom springande dit för att ladda om. Synd bara att det regnat en stund innan, jag (som är vuxen) var utrustad med ordentliga kläder och blev snabbt mycket varm och svettig.

Jag skrev tidigare i veckan om att jag sett min bästa konsert någonsin (RADIOHEAD) men det höll inte i sig så länge. Tina Dickow levererade årets bästa konsert och trumfade därmed skottarna. Tips, har du torra ögon på Roskilde, gå och se Tina Dickow. Det var ständigt fuktigt i mina och säkert många andras ögon konserten igenom. Sådan glädje har jag inte kännt för live-musik på ett riktigt bra tag. Det var lite skumt en stund in i hennes spelning, då en gråhårig herre (sångaren i danska bandet TV2) dök upp och gjorde henne sällskap, men när de bägge sjöng Leonard Cohens "Hallelujah" så var konserten "back on track" igen. Helt lysande rakt igenom.

Vi har även sett en del annat gött under söndagen, såsom amerikansk fullblodsgospel med The Campbell Brothers, svensk old-schoolmetal med At The Gates (som iof var så nyskapande att musiken kunde ha släppts förra veckan), Slayers hårda domedagsmetal från LA, Motown-soul med Sharon Jones & The Dap-Kings, bob hund (tråkigt nog är jag för gammal för att gilla detta som jag så kompromisslöst älskat förr) och slutligen då Jay-Z. Han var dryga halvtimmen sen att komma fram och köra sitt hit-späckade program, men det var som sagt fin bakgrundsmusik till vykorts-kriget.

Nu ska jag gå och lägga mig och sova. Rapport klart för i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0