Ubuntu igen...

Yes, nu har det ju kommit en ny fräsch Ubuntu-release igen, och denna gång kan man installera den i Windows så att det bara är att avinstallera ifall den krånglar/man tröttnar. Ascoolt tycker jag. Detta inlägg gör jag förresten med Firefox i Ubuntu.

Det är ju gratis, och en skön omväxling emot Windows XP Home som jag lär köra för alltid på min laptop.

Vill du testa, ladda ner en .iso-fil från www.ubuntu.com och bränn på en skiva eller montera (om du vet hur man gör). Stoppa i skivan, välj "Install in windows". När installeraren är färdig startar du om datorn och väljer Ubuntu istället för WIndows. Ubuntu installeras klart och sen är det bara att mysa. Har man nätverk via kabel så funkar Internet direkt. Jag kör ju trådlöst nätverk, och det är lite pilligare. Har man bara fungerande Windowsdrivrutiner så kan man få igång sånt också.

Kommentarer
Postat av: linn

kör du xp home professional eller?

2008-05-16 @ 02:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0